• LinkedIn
  • OM FOODPROCESFOKUS
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FoodprocesFOKUS

til aktører i den producerende fødevareindustri, herunder maskinbyggere og tekniske beslutningstagere som produktionschefer, kvalitetschefer, laboratoriechefer, it-chefer, produktudviklingschefer og indkøbere.

  • Automation og robotter
  • Branchenyt
  • Forskning
  • Fremtidens fødevareproduktion
  • Hygiejne og fødevaresikkerhed
  • Innovation
  • Klima og miljø
  • Konferencer og messer
  • Laboratorieteknik
  • Madspildsløsninger
  • Navnenyt
  • Nye føde- og drikkevarer
  • Pakke- og fyldemaskiner samt emballage
  • Primær produktion
  • Procesudstyr
  • Produktionsudstyr
  • Uddannelse
  • Vand- og energibesparende teknologier

Konferencer og messer14. 10. 2025 | Helle Friemann Nielsen

Udstillere roser Foodexpos nye messekoncept

Opbakningen til Foodexpos nye messekoncept er stor blandt udstillerne, der fremhæver de nye, branche-samlende zoner og den deraf optimerede mulighed for at møde alle de mest relevante kunder. Foodexpo 2026 finder sted i MCH Messecenter Herning 22.-24. marts.

Udstillere og besøgende på Foodexpo kan se frem til en ny og anderledes messeoplevelse, når Nordens største event for fødevareprofessionelle næste gang løber af stablen til marts. Foto: MCH/Tony Brøchner.

Når Foodexpo til marts atter fylder MCH Messecenter Hernings haller med et både omfattende og inspirerende tagselvbord af alt fødevare-relateret, bliver det ekstra nemt at orientere sig. Med en forandret opbygning og et fokus på at samle de forskellige grene af fødevarebranchen i skræddersyede zoner optimeres mulighederne for en udbytterig messe for såvel de besøgende som udstillerne. Netop udstillerne ser fordele ved det nye koncept – det gælder eksempelvis Orkla Danmark Food Solutions.
-Vi ved fra tidligere udgaver af Foodexpo, at der bliver efterspurgt produktviden og ny inspiration. Vi deltager på Foodexpo 2026 med to forskellige stande – en på ”Markedspladsen” og en på ”Bager Allé”. De specifikke zoner giver os rigtig god mulighed for at være ultraspecifikke og endnu mere relevante overfor kunderne, konstaterer Tina Quaade, Head of Marketing i Orkla Danmark Food Solutions, og uddyber:
-På vores stand på ”Markedspladsen” går vi i dybden med serveringer fuld af smag og Bähncke-fastfoodløsninger specifikt udviklet til professionelle køkkener. Med vores stand på ”Bager Allé” inviterer vi på Easyfood-smagsprøver fra den bagte convenience-verden. Hele standen byder på én stor oplevelse, som er særligt relevant for denne del af branchen.

Konceptet inviterer til dialog og interaktion
Også hos Aqua d’Or, der i sagens natur hører til i zonen ”Drikkestrædet”, er opbakningen til det nye messekoncept stor.
-Hos Aqua d’Or tror vi på, at oplevelser skaber forbindelser. Det nye messekoncept med zoneopdelte universer som ”Drikkestrædet” giver os en ramme, hvor vi kan møde både fagfolk og forbrugere i øjenhøjde. Det nye koncept inviterer til dialog og interaktion, og vi ser frem til at dele Aqua d’Ors udvikling – både i form af vores brede portefølje og den rejse, vi er på som brand. Vi glæder os til at lytte, lære og inspirere, fastslår Line Giessing Jørgensen, Head of Marketing Waters i Danone Nordics and Baltics, og fortsætter:
-”Drikkestrædet” skaber en tematisk sammenhæng, der gør det nemt for besøgende at finde det, der passer til dem. For Aqua d’Or betyder det, at vi bliver placeret i en kontekst, hvor vores produkter og budskaber får maksimal relevans. Det styrker både netværksmuligheder og vores position som en moderne drikkevarepartner, der tør tænke nyt og bredt.

Foodexpo: Enkelte områder er allerede tæt på udsolgt
I Foodexpo-teamet er glæden naturligvis stor over de mange flotte og perspektivrige ord fra udstillerne.
-Vi er meget taknemmelige for udstillernes modtagelse af det nye messekoncept, og vi er rigtig glade for at kunne konstatere, at interessen for messen generelt er stor. Vi har modtaget mange reservationer, og enkelte områder er allerede tæt på udsolgt. Vi glæder os til det videre arbejde og til at se, hvordan udstillerne profiterer af de optimerede muligheder for at skabe relevante møder, når først det går løs til marts, udtaler Foodexpo-projektleder Pia Agerbo Bjerg, MCH A/S.
Med sidstnævnte pointe refereres til, at udstillerne med det nye messekoncept får nye muligheder for at invitere kunder og samarbejdspartnere ind i deres respektive zoner. Eksempelvis kan en udstiller på ”Bager Allé” nu præsentere sig i et fokuseret område, der matcher deres branche – både hvad angår udstillere og events.

Foodexpo finder sted i MCH Messecenter Herning 22.-24. marts 2026.

Seneste nyt fra redaktionen

Ny teknologi – kan vi leve af luftsteg og vindfrikadeller?

BranchenytFremtidens fødevareproduktionInnovationNavnenytTop02. 12. 2025

På AU Viborg er forskere klar til at teste en teknologi, der kan forvandle CO2 og brint til protein. Perspektiverne er at kunne hjælpe med at brødføde en voksende global befolkning helt uden ny landbrugsjord. I november 2025 åbnede pilotanlægget, der skal bringe teknologien tættere på [...]

Dansk teknologi får tildelt amerikansk patent

AktueltNavnenytProduktionsudstyr02. 12. 2025

Dana Technology ApS får tildelt det amerikanske patent 12419325 B2 for sin Rotary Disc Texturizer (RDT), hvilket markerer en vigtig milepæl for virksomhedens innovative tilgang til forarbejdning af fødevarer. Patentet beskytter virksomhedens unikke metode til at omdanne protein- og kulhydrat [...]

Ny AI-modningsmetode sikrer spisemodne avocadoer

AktueltAutomation og robotterBranchenyt02. 12. 2025

Coop er først i Danmark til at gøre brug af en helt ny modningsteknologi, der sammen med kunstig intelligens sikrer, at forbrugeren altid finder spisemodne avocadoer i butikkerne. De nye, spisemodne avocadoer kommer som Irma-produkt fra uge 49. De fleste kender det: Man skal bruge en avocado, [...]

Det Etiske Råd sætter fokus på patenter – for hvem skal eje fremtidens bioteknologi?

Branchenyt02. 12. 2025

Nye bioteknologier har potentiale til at revolutionere fx fødevareproduktion, medicin, behandling og miljøbeskyttelse. Patenter på bioteknologi har både vidtrækkende konsekvenser for, hvilke bioteknologier, der bliver udviklet såvel som, hvem der kan få adgang til de udviklede teknologier. Nu sætter [...]

Tetra Pak baner vej for ny anvendelse af solsikkeprotein i fødevare- og drikkevareindustrien

Fremtidens fødevareproduktionNye føde- og drikkevarer02. 12. 2025

Tetra Pak lancerer solsikkeprotein, der er en plantebaseret ingrediens udviklet til at hjælpe føde- og drikkevareproducenter med at imødekomme efterspørgslen på plantebaserede produkter. Solsikkeproteinet åbner op for ny produktinnovation inden for plantebaserede og funktionelle føde- og [...]

Millioninvestering til lancering af ny naturlig rød farve til fødevarer

InnovationNavnenytProcesudstyrTop25. 11. 2025

Den danske biotekvirksomhed Chromologics fremstiller effektive, naturlige og bæredygtige farver til fødevarer ved hjælp af fermenteringsteknologi. Sammen med bl.a. Novo Holdings investerer EIFO i virksomheden. Med den nye finansiering kan Chromologics tage de sidste skridt mod lancering af deres [...]

Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

AktueltNavnenytProduktionsudstyr25. 11. 2025

I sidste uge modtog Bornholms Lakseklækkeri i Nexø de allerførste larver af varmtvandsrejer. Det er en vigtig milepæl i opbygningen af en helt ny fødevareproduktion på øen og etableringen af Danmarks første lokale produktion af varmtvandsrejer. I alt 10.000 rejelarver er på vej til Bornholm, [...]

Nye termoformere er en gamechanger inden for pakkemaskiner

AktueltPakke- og fyldemaskiner samt emballage25. 11. 2025

Nemco Machinery A/S lancerer en ny serie af "selvtænkende" termoformere, der kontinuerligt analyserer egne processer. Serien repræsenterer ikke alene et stort skridt i den teknologiske udvikling; den understøtter også den grønne omstilling – og spås at blive en gamechanger for [...]

Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

Fremtidens fødevareproduktionMadspildsløsningerNavnenyt25. 11. 2025

Nyt innovativt fellowship-program, støttet af Novo Nordisk Fonden og med Teknologisk Institut i front, skal uddanne nye frontløbere, der skal bekæmpe madspild og bane vejen for bæredygtige fødevaresystemer. Teknologisk Institut står i spidsen for at drive BioSustainability Design Fellowship [...]

Coop fjerner låg på creme fraiche og reducerer 15 ton plast

Pakke- og fyldemaskiner samt emballage25. 11. 2025

I sidste uge tog Coop endnu et skridt mod mindre plastaffald i hverdagen. Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie, ”Coop”, produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle plastlåg. Det drejer sig om 4,7 millioner bægre og giver en årlig reduktion på 15 ton [...]

TILMELD NYHEDSBREV

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

Seneste Nyheder

  • Ny teknologi – kan vi leve af luftsteg og vindfrikadeller?

    02.12.2025

  • Dansk teknologi får tildelt amerikansk patent

    02.12.2025

  • Ny AI-modningsmetode sikrer spisemodne avocadoer

    02.12.2025

  • Det Etiske Råd sætter fokus på patenter – for hvem skal eje fremtidens bioteknologi?

    02.12.2025

  • Tetra Pak baner vej for ny anvendelse af solsikkeprotein i fødevare- og drikkevareindustrien

    02.12.2025

  • Millioninvestering til lancering af ny naturlig rød farve til fødevarer

    25.11.2025

  • Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

    25.11.2025

  • Nye termoformere er en gamechanger inden for pakkemaskiner

    25.11.2025

  • Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

    25.11.2025

  • Coop fjerner låg på creme fraiche og reducerer 15 ton plast

    25.11.2025

Alle nyheder ›

Læs Plus Process gratis online:

Annoncering i Plus Process:

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik