Det danske specialisthus Tabellae vokser globalt som følge af den store efterspørgsel efter Microsoft Dynamics 365. Carlsberg har netop indgået en aftale med Tabellae, som skal levere et skræddersyet Output Management-system til bryggerigigantens globale ERP-udrulning. Dermed slutter Carlsberg sig til en stor skare af koncerner, som har valgt det danske specialisthus.
Når bryggerigiganten Carlsberg tager hul på udrulningen af Microsoft Dynamics 365 F&SCM på 16 nye markeder, bliver det med danske Tabellae som tæt allieret. Output Management-delen – dvs. håndteringen af forretningskritiske dokumenter som fakturaer, ordresedler, shippingdokumenter mv. – har Carlsberg således valgt at lægge i hænderne på et dansk specialistteam fra Tabellae, som er et af verdens største konsulenthuse inden for Output Management.
Aftalen med Carlsberg er den seneste af mange globale aftaler, Tabellae har indgået. Kundelisten tæller i forvejen over 600 virksomheder på globalt plan, som alle har det til fælles, at deres behov på Output Management-området ikke passer ind i en standardramme. De allerfleste virksomheder har på netop dette felt individuelle forretningsbehov i de lande, som de er til stede i. Mange skal efterleve særlige regelsæt, herunder branchebetingede og lokale lovkrav til fx fakturering, distributionsformer og dokumentformater, og de har derfor behov for specialister, der kan at berige og fremtidssikre deres Output Management-system.
Det gælder også for Carlsberg, som ønsker at skabe en global template for al dokumentstyring på tværs af landegrænser. Tabellae skal levere en Output Management-løsning baseret på Lasernet-softwaren, som gør det muligt at opfylde Carlsbergs krav uden af skulle udvikle en løsning fra bunden. Tabellaes løsning vil gøre det muligt for bryggeriet at samarbejde effektivt med sine kunder uafhængigt af lokalitet samt at reagere hurtigt på skiftende markedskrav. Løsningen åbner blandt andet op for, at Carlsberg kan etablere et centralt bibliotek med ensartede dokumenter, som automatisk tilpasses til behovene og reglerne i de enkelte lande.
Carlsberg er netop gået i gang med implementeringen af Dynamics 365 og udrulningen af den globale Output Management-template i Bulgarien, Serbien, Bosnien-Hercegovina, Kroatien, Montenegro og Ungarn inden for CEEI-regionen (central-, øst- og sydøsteuropa).
-Det er et meget stort projekt, som vil understøtte fremtidens Carlsberg. Vi standardiserer og automatiserer en masse processer, så vi mere agilt kan tilpasse os til ændrede forretnings- og markedsbehov. Det er utrolig vigtigt at sætte det rette hold fra start til et projekt af denne kaliber. Vi har valgt Tabellae til A-holdet, fordi de har mange års erfaring med Output Management, som er et forretningskritisk område. De har et kæmpe bagkatalog af cases, som viser, at de kan designe globale løsninger, der kan integreres med Microsoft Dynamics 365, siger Biljana Stepanovic, IT Senior Project Lead i Carlsberg, og fortæller, at Tabellae blev anbefalet fra mange sider.
Tabellae har arbejdet med Output Management i over 14 år og er et af få konsulenthuse med specialviden på netop dette område. Den ejerledede virksomhed beskæftiger 70 specialister på seks kontorer i Danmark, Norge, Sverige, Portugal, Tyskland og USA.
-Vi er en specialistvirksomhed, og vi befinder os rigtig godt i vores niche af markedet. Vi har opbygget en dyb erfaring med at minimere projektrisici og vedligeholdelsesomkostninger i Dynamics 365 ERP-projekter, hvilket åbner mange døre for os. At få Carlsberg ind som partner på vores kundeliste understreger, at der er et behov for professionelle Output Management-løsninger på markedet for Dynamics 365, både lokalt og globalt, siger administrerende direktør i Tabellae, Lennart Garbarsch.