• LinkedIn
  • OM FOODPROCESFOKUS
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FoodprocesFOKUS

til aktører i den producerende fødevareindustri, herunder maskinbyggere og tekniske beslutningstagere som produktionschefer, kvalitetschefer, laboratoriechefer, it-chefer, produktudviklingschefer og indkøbere.

  • Automation og robotter
  • Branchenyt
  • Forskning
  • Fremtidens fødevareproduktion
  • Hygiejne og fødevaresikkerhed
  • Innovation
  • Klima og miljø
  • Konferencer og messer
  • Laboratorieteknik
  • Madspildsløsninger
  • Navnenyt
  • Nye føde- og drikkevarer
  • Pakke- og fyldemaskiner samt emballage
  • Primær produktion
  • Procesudstyr
  • Produktionsudstyr
  • Uddannelse
  • Vand- og energibesparende teknologier

BranchenytNavnenyt04. 11. 2025 | Helle Friemann Nielsen

Danskerne rækker ud efter nye varianter af oksekød

Danish Crown har rundet 2,5 millioner solgte pakker hakket oksekød blandet med grønt det første år og har dermed overgået de oprindelige forventninger til produktet.


I en tid hvor stigende fødevarepriser – herunder prisen på oksekød – er et varmt samtaleemne hen over de danske køkkenborde, kan Danish Crown mærke, at forbrugerne i stigende grad rækker ud efter alternativer, når det gælder det klassiske hakkede oksekød.
Således har salget af pakker med en blanding af hakket oksekød og grøntsager nu rundet 1.000 tons, siden produktet blev lanceret 1. oktober sidste år. Det svarer til, at flere end 2,5 mio. bakker oksekød blandet med grønt har fundet vej til danskernes indkøbskurve.
-Salget har virkelig overrasket positivt. Normalt er forbrugerne ret konservative, når det gælder hakket oksekød, men det ser ud til, at danskerne har taget muligheden for at vælge mere grønt og ikke mindst et billigere alternativ til sig, siger Henning Sønnichsen, der er salgsdirektør i Danish Crown Beef.
Danish Crown sælger KOMBI-Hak til en række danske detailkæder, både under Danish Crowns navn og som private label-løsning, og Henning Sønnichsen påpeger, at REMA 1000 har været en central drivkraft bag det stigende salg.
Hos REMA 1000 forklarer kategorichef Jonas Garly Sørensen, at discountkæden har flyttet ca. en tredjedel af sin markedsføring fra almindeligt hakket oksekød til oksekød med grøntsager.
-Vi har fra starten troet på produktet, og det afgørende har været, at det har en smag og konsistens tæt på almindeligt hakket kød, så man stadig kan lave sine favoritretter. Kombinationen af god smag, attraktiv pris og markedsføring har skabt succesen, siger Jonas Garly Sørensen.
-Det er utroligt positivt, at vi er lykkedes med at ramme en blanding, der har en smag, som forbrugerne har lyst til at købe igen. Det er vejen til et stabilt salg på den lange bane, siger Henning Sønnichsen.
Danish Crown har sideløbende introduceret et sortiment af KOMBI-Hak produkter til storkøkkener, restauranter og kantiner, hvor salget også udvikler sig positivt.

Seneste nyt fra redaktionen

Nyt fra egne rækker – FrontMedia ApS har købt Techmedia A/S

NavnenytTop04. 11. 2025

FrontMedia ApS har overtaget TechMedia A/S – forlaget bag blandt andet FoodprocesFokus.dk og Plus Proces - og styrker hermed positionen på markedet for fag- og branchemedier. Handelen er gennemført 6. oktober 2025, og begge selskaber fortsætter i deres nuværende form. FrontMedia ApS er et [...]

Fødevaregiganten gearer op i Danmark

AktueltNavnenyt04. 11. 2025

Den svenske fødevarevirksomhed Greenfood fortsætter med at vokse hurtigt på det danske marked. I år forventes koncernen at opnå en volumen på næsten 3.500 ton – en stigning på 25,6 pct. sammenlignet med sidste år. Bag succesen ligger en stærk efterspørgsel efter ultrafriske råvarer, strategiske [...]

EU truer kvaliteten af vores mad

AktueltBranchenytKlima og miljø04. 11. 2025

Et nyt lovforslag fra EU kan resultere i færre sorter af korn, grøntsager og frugt, og på længere sigt kan fald i den dyrkede biodiversitet blive et problem for fødevaresikkerheden. Mens Danmark har EU-formandskabet i sidste halvdel af 2025, forhandles den nye lovgivning om salg og bytte af [...]

Too Good To Go fylder ti år: Fra dansk app til global bevægelse mod madspild

Navnenyt04. 11. 2025

På bare ti år er danske Too Good To Go blevet til et globalt eksempel på, hvordan teknologi, forretning og bæredygtighed kan trække i samme retning. Med over 130 millioner brugere og 500 millioner reddede måltider har virksomheden gjort kampen mod madspild til en hverdagsvane for brugere i over 20 [...]

Danskerne rækker ud efter nye varianter af oksekød

BranchenytNavnenyt04. 11. 2025

Danish Crown har rundet 2,5 millioner solgte pakker hakket oksekød blandet med grønt det første år og har dermed overgået de oprindelige forventninger til produktet. I en tid hvor stigende fødevarepriser – herunder prisen på oksekød – er et varmt samtaleemne hen over de danske køkkenborde, kan [...]

Millioninvestering i dansk produktion af plantebøffer

Fremtidens fødevareproduktionNavnenytTop28. 10. 2025

Med investeringer fra EIFO og Novo Holdings samt et matchende lån fra Den Europæiske Investeringsbank (EIB) rejser den danske virksomhed MATR Foods den største samlede finansieringsrunde af sin slags for et foodtech-selskab i Danmark i år. Midlerne skal bruges til at udvide produktionen på ny fabrik [...]

Konservesprodukter udfordres af nye nitritkrav

AktueltBranchenytHygiejne og fødevaresikkerhed28. 10. 2025

En ny EU-forordning sænker grænsen for tilladte mængder nitrit i animalske fødevarer. For danske køleprodukter får det ingen betydning, men for konserves opbevaret ved stuetemperatur kan de nye regler have betydning for fødevaresikkerhed og holdbarhed. Sådan lyder det fra Teknologisk [...]

Konference om fremtidens bæredygtige proteiner

AktueltFremtidens fødevareproduktionKonferencer og messer28. 10. 2025

Hvordan kan alternative proteiner bidrage til en mere bæredygtig og robust fremtid for fødevaresystemet? Det er temaet for konferencen AltProteinX 2025, som holdes den 4. november 2025 på DTU og samler forskere, virksomheder og beslutningstagere til en dag med ny viden, diskussioner og netværk. [...]

Ny spiller på markedet for avancerede pakkeløsninger til agro-food industrien

NavnenytPakke- og fyldemaskiner samt emballage28. 10. 2025

Manter Nordic er et nyt dansk-hollandsk joint venture med dét klare formål at styrke salg, installation og service af avancerede maskinløsninger til agro-food industrien i Danmark, Norge, Sverige og Island. Manter Nordic henvender sig primært til kartoffel- og løgproducenter. Bag initiativet [...]

Procudan A/S overtager aktiviteterne i Presmann ApS

Navnenyt28. 10. 2025

Fra 1. januar 2026 overtager Procudan A/S aktiviteterne i Presmann ApS, hvilket betyder, at Procudan udvider sortimentet af frugtprodukter til kunder i hele Norden. Efter snart 25 år i markedet overdrager Presmann alle forretningsaktiviteter og kunderelationer i Norden til Procudan.Overtagelsen [...]

TILMELD NYHEDSBREV

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

Seneste Nyheder

  • Nyt fra egne rækker – FrontMedia ApS har købt Techmedia A/S

    04.11.2025

  • Fødevaregiganten gearer op i Danmark

    04.11.2025

  • EU truer kvaliteten af vores mad

    04.11.2025

  • Too Good To Go fylder ti år: Fra dansk app til global bevægelse mod madspild

    04.11.2025

  • Danskerne rækker ud efter nye varianter af oksekød

    04.11.2025

  • Millioninvestering i dansk produktion af plantebøffer

    28.10.2025

  • Konservesprodukter udfordres af nye nitritkrav

    28.10.2025

  • Konference om fremtidens bæredygtige proteiner

    28.10.2025

  • Ny spiller på markedet for avancerede pakkeløsninger til agro-food industrien

    28.10.2025

  • Procudan A/S overtager aktiviteterne i Presmann ApS

    28.10.2025

Alle nyheder ›

Læs trykte magasiner online:

Plus Proces LevnedsMiddelBladet

Annoncering i trykte magasiner:

Plus Proces LevnedsMiddelBladet

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik